Je waarborgt de privacy van je klanten. Maar hoe beschrijf je dan de projecten om te laten zien wat je kunt? Hoe schrijf je een anonieme casus? Leestijd 3 minuten Vertel over je project, beschrijf wat er gebeurde bij je klant. Het levert de beste blogartikelen op, maar wat als […]
Kennisbank
“Focus je niet op je zakelijk succes, maar op je persoonlijke groei. Dan ontstaat dat zakelijk succes vanzelf.” Dit is de boodschap van Marielle van der Vlies van Succes met je Bedrijf. Marielle blogt voor haar bedrijf sinds 2013 en vanaf 2017 laat ze haar blogartikelen, mailings en boek door […]
Wil jij je onderscheiden op je vakgebied? Schrijf dan een zakelijk boek. Hieronder een compleet stappenplan, gelardeerd met geruststellingen. Leestijd: ruim 10 minuten Wat is een zakelijk boek? Onder een zakelijk boek versta ik een non-fictieboek waarmee je de lezers helpt om hun werk beter te doen. In veel opzichten […]
Heb je echt een redacteur nodig of kun je ook zelf je tekst verbeteren? Natuurlijk zien twee meer dan één, maar een belangrijk deel van het redigeren kun je prima zelf doen. Neem er wel even de tijd voor. Met deze handleiding redigeer jij je eigen teksten! Desondanks kijkt iedereen […]
In de serie Interviews met klanten van Cline Communicatie over hun communicatie: Bradley Camelia van Refresj, een fris, groeiend bureau dat ondernemers ondersteunt met hun online communicatie. Hij geeft drie gouden tips. Leestijd 4 minuten Wie zijn de klanten van Refresj? “Het type klant dat ons aanspreekt is een mkb-ondernemer, […]
Hoe onderhoud je de relatie met niet alleen je klanten, maar vooral ook met je doelgroep? Al die mensen die je dolgraag als klant ontvangt, maar die jou nog nooit een opdracht hebben gegeven. Omdat ze er bijvoorbeeld nog niet aan toe waren. Omdat ze geen tijd hadden. Of, zoals […]
“Ik plaats geen aanbeveling op mijn website, dat vind ik opscheppen. Bovendien geeft het toch helemaal geen informatie? Ik plaats wel de logo’s van mijn klanten.” Deze eigenaar van een klein adviesbureau heeft een paar indrukwekkende namen onder zijn klanten. Maar tegelijk zegt zo’n logo niets. Wat heb je voor […]
Waar begin je als je in een relatief rustige periode eindelijk eens je online marketing op orde wilt brengen? Hier een eenvoudig stappenplan. Leestijd: 5 minuten (wanneer je tenminste niet op alle links klikt) Stappenplan met zijwegen Dit stappenplan voor je online marketing een eigenlijk slimme combinatie van veel wat […]
Je weet dat je social media voor je adviesbureau moet inzetten, maar het komt er steeds niet van. Bovendien, wat plaats je dan? Je verkoopt immers geen schoenen. En hoe vaak? En op welke kanalen? “Onze klanten krijgen we toch niet online,” beginnen opdrachtgevers wel eens als ze me vragen […]
Eerlijke marketing bestaat niet. Toch? Je vertelt niet van dat mislukte project, je benoemt niet de tender die je niet won en je hebt het niet over een boos weggelopen medewerker. Online al helemaal niet, daar poets je alles nog eens extra mooi op. leestijd 6 minuten Maar wanneer in […]
Vertel jij op je website hoe goed je bent? Of staat er op je website een bescheiden verhaal met alleen wie je bent en wat je doet? En, levert je dat opdrachten op? Leestijd 6 minuten Bescheiden verhaal Er zijn twee soorten mensen: mensen die bescheidenheid een deugd vinden en […]
Een zakelijk boek zet je adviesbureau op de kaart. Een vakinhoudelijk boek maakt jou tot deskundige. Bovendien heb jij wel een verhaal te vertellen, met je visie, je kennis en al je ervaringen. Een zakelijk boek is de logische en natuurlijk aanvulling op je blog. Dus hoe schrijf je een […]
Hoe overtuig je je doelgroep om jou een opdracht te geven? (update juli 2024) Je blogt over het verhaal van je doelgroep, alleen al omdat ik heb gezegd dat dat moet. Maar hoe sla je de brug van het verhaal van je doelgroep naar jouw dienst? Hoe overtuig je je […]
Wat is een goed beeld bij je blog? Moet er op je website van je adviesbureau überhaupt wel beeld? Zakelijke dienstverlening kun je moeilijk laten zien. Het resultaat van een cultuurverandering kun je niet fotograferen en een schema of grafiek is nog niet een fractie van het verhaal. Soms gaat […]
Wat zijn de wegen die je de lezers van je blog bewandelen, ofwel: wat is je klantreis? In die klantreis rol je de rode loper uit voor de argeloze bezoeker op je website en daarbuiten. Leestijd: 2 minuten Van te veel keuzes krijgen bezoekers keuzestress, vaak met tot gevolg dat ze […]
Je hebt een plaatje nodig voor je blog. Online vind je de perfecte foto om te plaatsen. Die kun je gewoon downloaden. Dan mag je die toch gebruiken? Anders zouden ze dat toch wel beveiligen? Dan zou dat er toch wel bij staan? Of je krijgt een mailtje met foto’s […]
“Zoek je een platform voor je expertise? Wij hebben 300.000 volgers!” stelt blogsite FrankWatching op zijn site. Waarom zou je gebruik maken van zo’n blogsite? Het lijkt zo aantrekkelijk: bloggen op een externe, goed bezochte website. FrankWatching, Multiraedt of LinkedIn. Ik geef je 7 redenen om het niet te doen […]
Krijg jij alleen opdrachten van warme relaties? Geen wonder, want je website is niet vindbaar. Terwijl je opdrachtgevers (ja zeker, ook jouw opdrachtgevers) voor hun projecten (ja zeker, ook die complexe, multidisciplinaire projecten die jij graag doet en die veel vertrouwen van de opdrachtgever vergen) echt wel online zoeken. Dus […]
Een zakelijk boek schrijf je om bij te dragen aan je missie, net als alles wat je voor je bedrijf of organisatie doet. Copper8 wil met hun boek kennis delen over circulair inkopen en daarmee zichzelf misbaar maken. Het bedrijf heeft al een enorme reputatie in de wereld van circulariteit […]
“Elke dag dat ik langer wacht wordt de prestatiedruk groter. Ik heb het gevoel dat ik een bijzonder concept heb en dat ik dat ook nog eens snel in de markt moet zetten. Wat als ik het fout doe? Zet ik een ander niet op het spoor, iemand die het […]
‘Als ik je één tip mag geven voor online communicatie, dan is het consistentie’, zegt Willeke van den Heuvel van Mijn Gereedschapskist. Leestijd: 4 minuten ‘In al je communicatie, uitingen en gedrag. In bewoordingen, grafische vormgeving en personeel. In belettering, visitekaartjes en bedrijfsauto’s. Zorg dat de hele boodschap die je […]
‘The 7 Habits heeft veel fans. Maar dat zijn vaak individuele mensen die zichzelf verder willen ontwikkelen’, zegt Bas Siers, marketingmanager van FranklinCovey Benelux en sinds een begin 2015 mijn klant. ‘Die helpen wij ook, maar onze focus richt zich op maatwerk bij organisaties en teams, omdat wij daar het meeste […]
De CCO van MarketResponse vertelt “April 2015 lanceerden we het merk SAMR als samensmelting van MarketResponse en Smart Agent. Precies twee jaar later werd ik ziek, maar gelukkig ben ik weer up & running. Nu, vier jaar later, hebben we met SAMR ons ware noorden gevonden.” Ik spreek Willem Brethouwer, […]
Websites converteren niet? Denk je dat adviesbureaus niet zoveel hebben aan een website? Denk jij dat je website niets oplevert? Rik Bijmholt, mede-oprichter en directeur van Anderson MacGyver, heeft andere ervaringen. Leestijd 5 minuten Houd het simpel en actueel “Het is moeilijk om een dienst als de onze eenvoudig op te schrijven […]
Speciaal voor de perfectionisten adviseert Merijn Kegel, eigenaar van Webalist en Impakttribe, om zo snel mogelijk live te gaan met je website en niet te wachten tot alles perfect is. Kijktijd: 6,5 minuut Een gastblog in de vorm van een video. De tekst staat hieronder uitgeschreven. Leestijd 5 minuten Mijn […]