Over Cline Communicatie

Als inhoud ertoe doet

Dit is een website over online communicatie, speciaal voor zakelijke dienstverleners. Met name bureaus die organisatieadvies leveren en medewerkers ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling. Want juist bureaus die complexe adviesdiensten leveren aan zakelijke klanten hebben weinig aan algemene marketingadviezen en standaardwebsites. Daar komt bij dat die meestal op Angelsaksische leest geschoeid zijn, terwijl uitgerekend zakelijke, Nederlandse klanten dergelijke communicatie ervaren als schreeuwerige reclame. Nederlandse bedrijven en organisaties voelen zich eerder aangesproken door het zogenoemde Rijnlandse model: doe maar gewoon en beloof geen gouden bergen. Bied inhoud. Leg je kaarten op tafel en vooral geen addertjes onder het gras. Jouw verhaal past daar precies in.

Omdat ik zelf vijf jaar organisatieadviseur (Pentascope), vijf jaar leidinggevende (RET) en vijf jaar beleidsmedewerker (SZW) ben geweest, weet ik wat een goed advies voor mensen kan betekenen. Met mijn liefde voor taal, mijn kennis van websites, marketing en cognitieve ergonomie en mijn opleiding in bedrijfskunde van de productontwikkeling wil ik jou helpen om die verhalen te vertellen, zodat potentiële opdrachtgevers je weten te vinden en jij met jouw kwaliteiten kunt bijdragen aan de bloei van mensen en organisaties.

En ja, dat levert je bureau klanten en omzet op. Sinds 2012 doe ik dat vanuit Cline Communicatie. Ik ben Caroline D. van Wijk.

Cline Communicatie als inhoud ertoe doet
Caroline D. van Wijk 
foto ImagePeople
Caroline D. van Wijk, foto ImagePeople

Het gaat om de inhoud

Wil jij je met je bureau onderscheiden van al die anderen, dan kan dat alleen als je website waardevolle content biedt, inhoud in goed Nederlands. Daarom CC, als inhoud ertoe doet.

Jouw verhaal vormt met de verhalen van je consultants, je klanten en hun projecten jouw unieke bijdrage aan de samenleving. Ieder mens is uniek en daarmee zijn al die verhalen uniek. Die diversiteit is precies wat het waardevol maakt, want alleen een rijke scharkering van bijdragen vormt een complete, gezonde en duurzame samenleving.

Dus ik zal nooit iets schrijven zonder input van je bedrijf. Als jij je wilt onderscheiden, heb je niets aan algemene teksten die overal vandaan komen. Dan moet het de stem zijn van jouw bedrijf met de inhoud van jouw bedrijf.

Cline schrijft

Ik schrijf omdat ik niet anders kan. In De Meester van de Neerdaling (Querido 1973) verwoordt Hella Haasse precies waarom: ‘De bomen in het park zijn geheimzinnige antennes van een stil, traag leven, dat er al oneindig lang was voor ik bestond en nog een eeuwigheid zal voortduren nadat ze mij begraven hebben. Ik wil geloven dat niets verloren gaat, dat er een zin is. Diep onder de oppervlakte van het alledaagse zijn lagen waarin mijn leven een functie heeft. Wat ik heb gezien en ervaren hoort daar thuis. De taal van de bomen kan ik niet leren, maar wie weet welke trillingen de arbeid van formuleren wekt, hoe moeizaam de woorden ook in mij opwellen.’

Doordat uitgevers steeds mijn eerste roman terugstuurden, sommige met scherpe feedback, ben ik op zoek gegaan naar een goede verhaalstructuur. Die heb ik ontdekt bij Aristoteles. Nu mag ik Arie zeggen.

Klanten

Verschillende klanten heb ik geïnterviewd over hun communicatie …

,,, en van dit soort klanten zou ik er nog wel meer willen:

  • Buis Advies, aanbestedingen zorg
  • Coaching Rotterdam
  • EVA accountancy
  • Sustainable Change, verander- en organisatieadvies
  • Profitable Services, opschalingsadvies
  • Veldhoen + Company, Activiteit Gerelateerd Werken
  • Ask Roger!, integrale klantcommunicatie
  • Arthur Hol, governance adviseur
  • Ginny Nijman, samenwerken in teams
  • KSG trainers & consultants, trainingen in verandertrajecten
  • Remko Zuidema, advies voor gemeenten in energietransitie
  • Vinales, conflictbeheersing
  • FranklinCovey, organisatieadvies en trainingen, bekend van de 7 Habits
  • Anderson MacGyver, strategisch IT-advies
  • Apollo 13, adviesbureau voor veiligheidscultuur
  • InsideStory, storytelling
  • Succes met je Bedrijf, ondernemersadvies
  • School of Mavericks, voor disruptief denken