Over Cline Communicatie

Voor zakelijke dienstverleners, in het bijzonder adviesbureaus, is kennis delen de kern van hun dienstverlening. Kennis wordt meer wanneer je het deelt en het is in staat de wereld te veranderen. Maar dan moet die kennis wel aankomen bij de doelgroep. Ik sla daarom graag die brug door mijn kennis van consultancy én management met mijn passie voor taal.

Cline Communicatie
Caroline D. van Wijk 
foto ImagePeople
Caroline D. van Wijk, foto ImagePeople

Veel bedrijven lopen vast in de veranderingen die de maatschappij van elke sector vraagt. Adviesbureaus vervullen daarin een cruciale rol. Vrijwel al mijn klanten zorgen dan ook voor betere relaties tussen collega’s, medewerkers, management en klanten. Ze ondersteunen persoonlijke ontwikkeling en leiderschapskwaliteiten. Daardoor worden bedrijven efficiënter, effectiever en vooral beter.

Het gaat om de inhoud

Ik laat je vertellen wie je bent en wat je doet, maar dan zo, dat het opdrachtgevers aantrekt. Ik laat je gewoon je boodschap overdragen, maar dan zo, dat hij aankomt bij je doelgroep. Met mijn ondersteuning kun je daarom laten zien wat je in huis hebt en wat je voor je klanten kunt bereiken. Ik laat jouw bedrijf zich onderscheiden.

Ik werk graag voor je bedrijf als marketingstrateeg, tekstschrijver en redacteur omdat ik geloof in diversiteit op de markt en binnen je bedrijf. Jouw verhaal onderscheidt je van andere bedrijven. Het verhaal van je medewerkers toont de veelzijdigheid van je bedrijf. Ik vertaal die verhalen daarom naar toegankelijke webteksten en blogartikelen die je doelgroep aanspreken en je verkoop ondersteunen.

Alle video’s, podcasts en socialmediaberichten ten spijt, gaat het om de inhoud: CC. De valkuil is om daarmee ook diep weg te zakken in vaktaal en abstracte academische formuleringen. Want als je je doelgroep wilt aanspreken, begin je bij het verhaal. Het verhaal op een toon die je doelgroep aanspreekt én die past bij jouw bedrijf. Een verhaal waarmee jij je onderscheidt, dus een verhaal dat de unieke insteek van jouw bedrijf toont.

Waarom Cline Communicatie?

Doordat mijn eerste roman mislukte, heb ik de kracht van een goede verhaalstructuur ontdekt bij Aristoteles: simpel en effectief. Nu mag ik Arie zeggen.

Verder zal ik nooit iets schrijven zonder input van je bedrijf. Als jij je met je bedrijf wilt onderscheiden, heb je niets aan algemene teksten die overal vandaan komen. Dan moet het de stem zijn van jouw bedrijf met de inhoud van jouw bedrijf.

Veel tekstschrijvers ten slotte zijn van huis uit Neerlandicus, journalist of hebben een communicatieopleiding gevolgd. Hun communicatie richt zich dan ook vaak op de consument of hooguit de kleine zelfstandige. Hun onderwerpen zijn vaak producten. Ik daarentegen, heb met mijn voeten in de klei gestaan en ik schrijf voor zakelijke opdrachtgevers die diensten verkopen, zoals al mijn voormalige werkgevers.

Voor ik begin 2012 met Cline Communicatie begon, had ik al twintig jaar ervaring in verandermanagement aan beide zijden van de tafel, als medewerker, leidinggevende en consultant. Bij overheden en commerciële bedrijven. Met een technische opleiding (TU Delft), een liefde voor taal en teksten een honger naar marketingkennis en een ontembare nieuwsgierigheid naar jouw verhaal kan ik jou daarom het beste ondersteunen.

Auteur van

  • Implementeren, het speelveld in de praktijk met Lambert Pater en anderen
  • Handboek ‘De Blogbijbel’
  • Onderzoeksrapport ‘Nu Moet Je Toch Echt Iets Aan Je Website Doen’.
  • De romans Geen regen van betekenis, jesse 06 en een roman onder handen.
  • Diverse korte verhalen.
  • Honderden blogartikelen voor mijn eigen websites en ontelbare voor mijn klanten.

Klanten

Verschillende klanten heb ik geïnterviewd over hun communicatie.

  • People Change, verandermanagement en -scan
  • Veldhoen + Company, Activiteit Gerelateerd Werken
  • Ask Roger!, integrale klantcommunicatie
  • Arthur Hol, governance adviseur
  • Ginny Nijman, samenwerken in teams
  • KSG trainers & consultants, trainingen in verandertrajecten
  • Marcel Collignon, facilitator en organisatieadvies
  • Remko Zuidema, advies voor gemeenten in energietransitie
  • Vinales, conflictbeheersing
  • FranklinCovey, organisatieadvies en trainingen, bekend van de 7 Habits
  • Anderson MacGyver, strategisch IT-advies
  • Apollo 13, adviesbureau voor veiligheidscultuur
  • InsideStory, storytelling
  • Succes met je Bedrijf, ondernemersadvies
  • School of Mavericks, voor disruptief denken
Deel deze pagina