FranklinCovey: communiceren om onze missie te vervullen

The 7 Habits heeft veel fans. Maar dat zijn vaak individuele mensen die zichzelf verder willen ontwikkelen’, zegt Bas Siers, marketingmanager van FranklinCovey Benelux en sinds een begin 2015 mijn klant. ‘Die helpen wij ook, maar onze focus richt zich op maatwerk bij organisaties en teams, omdat wij daar het meeste kunnen toevoegen.  Daar sluit wat we communiceren nog onvoldoende op aan. De blogartikelen van onze consultants richten zich vooral op onze producten en trainingen. Dat leidt tot aandacht voor open inschrijvingen waarbij de individuele ontwikkeling centraal staat.

Bas Siers van FranklinCovey

Teams bij FranklinCovey

In teams draait het om samenwerken, synergie creëren, opereren vanuit win-win en betere resultaten neerzetten. Vanuit die onderlinge dynamiek kun je bij een organisatie echt meters maken. Dat doen we bij FranklinCovey door mensen te helpen met duurzame gedragsverandering.

Ideale klant

Wij zoeken middelgrote en grote organisaties met veel kenniswerkers die behoefte hebben aan een gedragsverandering om tot betere resultaten te komen. Onze missie heeft een breder perspectief dan alleen The 7 Habits. We willen mensen prikkelen om gezamenlijk met hun bedrijfscultuur aan de slag te gaan. Van daaruit volgt hun dagelijks handelen en zo kunnen organisaties meer waarde creëren. Het gaat erom hoe mensen met elkaar omgaan, hoe ze in hun team zitten en in hun organisatie. Ten slotte kom je uit bij wat ze zelf kunnen doen om hun situatie te verbeteren en daarmee het gewenste resultaat voor de organisatie te realiseren.

Coolblue en AFAS zijn goede voorbeelden. Die stralen naar binnen en naar buiten hun cultuur uit, ook bij vacatures. Daardoor versterken ze het gewenste gedrag.

Online communicatie van FranklinCovey

De online communicatie van FranklinCovey moet een overkoepelende propositie uitdragen. Dan komen mensen bij ons voordat ze een oplossing hebben bedacht. Dan kunnen onze consultants met ze in gesprek en doorvragen naar hun behoefte. Van daaruit kunnen we hen naar onze producten doorverwijzen die de beste oplossing bieden. Als iemand een training voor zijn medewerkers wil, kan het zijn dat er voor zijn behoefte misschien een betere oplossing is dan precies die training. Wij willen onze klanten daarin oprecht adviseren. Dat vergt een andere insteek van communiceren.

Gericht invullen

‘Dat gaan we met FranklinCovey de komende tijd gerichter communiceren met blogartikelen die uitgaan van de specifieke klantvraag over de bedrijfscultuur. Daarvoor is coördinatie, voorbereiding en eindredactie van de bloggende consultants belangrijk. Dat is al een paar keer gelukt met blogartikelen die ruim 270 keer zijn gedeeld, dus we zijn op de goede weg. Dit zijn de stappen die we gaan zetten om nog beter te communiceren:

  • We bepalen zoekwoorden op basis van wat onze ideale klant zoekt.
  • Wij stellen een structuur op per artikel waarmee we dat communiceren.
  • We laten de consultants dat invullen met hun persoonlijke ervaringen bij de klant.
  • We voeren een eindredactie uit om het artikel scherp te krijgen en nog lekkerder leesbaar.’
Deel deze pagina

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.