Copywriter

Je zoekt een copywriter omdat je sneller denkt dan je schrijft. Of je schrijft vaktaal, maar dat ben je je amper bewust, terwijl je doelgroep altijd minder thuis is in jouw vak – daarvoor huren ze jou juist in. Je kunt het vertellen, maar om het dan ook op te schrijven is lastig en kost veel tijd. Natuurlijk kun je wel schrijven, maar je hebt er geen zin in en geen tijd voor. Je kunt niet schrijven, of in elk geval niet geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO), of niet online, of niet verhalend.

copywriter

Je officemanager kijkt ernaar, want die heeft Nederlands gestudeerd. Maar een foutloze tekst is nog niet een tekst die zorgt dat je doelgroep je tekst van voor naar achter leest en contact opneemt. Je man is journalist, dus die kijkt wel even. Maar een journalistieke tekst is nog niet een online succes. Een marketingbureau heeft je tekst even herschreven, maar dat begrijpt eigenlijk je vak niet. Je schrijft veel papers en rapporten, maar die teksten zijn online niet echt aantrekkelijk en al helemaal niet voor jouw doelgroep.

Alle artikelen over copywriting hebben een
aparte categorie in de Kennisbank:

Interview door copywriter

“Ik vind het knap hoe je mijn lange monoloog tot een samenhangend verhaal met diepgang heb weten om te bouwen.” – Petra, people manager bij een groot, corporate bedrijf in zakelijke dienstverlening en klant van een klant

“Je begeleidt mij in mijn online communicatie, denkt goed mee en komt steeds met nieuwe ideeën. Daarnaast werk je snel, bied je goede service en bent gemakkelijk benaderbaar. We vormen een evenwicht: ik ben terughoudender en ingetogener en jij voegt de marketing toe en bent mijn copywriter. Ik voel dat je mij goed begrijpt. Zoals je even een enorme lijst van tweets maakt.
Ik vind online communicatie zelf zo’n enorme klus en voel me nu vrij omdat jij het in zulke mooie woorden weergeeft. Ik zie helder terug in de tekst tekst wat ik je vertel. Je verbindt je met mijn werk en bent betrokken. Ik heb de leiding, maar jij neemt de leiding voor de communicatie en dat vind ik een mooi samenspel. Ik vind dat heel mooi. Dit meen ik vanuit het diepst van mijn hart.”Ingela Wolf Sjögren, Wavemens

Engels

“Caroline, you have done a great job by offering the 30 minutes interview and the text you produced soon after as a copywriter.
By doing so you made live much easier, as I was more or less struggling with some important input for a personal project.
The text that you were going to deliver arrived surprisingly fast in my mailbox, and was of such good quality that only some fine tune editing had to be done before publication.
Therefore I would surly recommend you to others as the 30 minutes interview worked efficiently and the final result met my expectations.” – Poul van Hooijdonk, Scannecs Procurement

Desk research

Soms heb je een artikel voor een tijdschrift geschreven, of een boek, of ander materiaal, maar moet daar nog even een blogartikel van worden gemaakt. Dat moet dan wel een copywriter zijn die snapt waar je het over hebt.

Arnoud van Gemeren, Tijdschrift IT Management Magazine
[16:07] “Erg goed artikel, John! Complimenten!
Met vriendelijke groet, Arnoud van Gemeren”
[16:13] “Dank voor het compliment.
Dat komt echter volledig toe Caroline van Wijk,
die het interview voor heeft gedaan en het artikel heeft geschreven.
Je mag mag haar altijd bellen voor redactionele hulp.
Groet, John Simons, Anderson MacGyver
[16:35 aan mij:] “Goed werk hoor!”

Redactie

“De afgelopen jaren ontdekte ik in mijn ontwikkeling als ondernemer dat ik goed en snel kan schrijven. Ik ontdekte ook dat wanneer ik wil dat mijn doelgroep het ook werkelijk gaat lezen, ik iemand nodig heb die mij feedback geeft op mijn schrijven. Iemand die mijn teksten rijker, concreter en scherper maakt. Caroline, jij kan dit ontzettend goed. Dat heb je bewezen met het redigeren van mijn boek Succes met je Bedrijf. Je hebt aandacht voor de boodschap die ik mijn lezer meegeef, je vertaalt dit in woorden die bij mijn taal passen. Ik ben je zeer dankbaar voor al het werk wat je voor mij hebt gedaan en nog steeds doet.” Marielle van der Vlies, Succes met je Bedrijf:

“Caroline is een bijzondere schrijfster. Buiten mooie en ontroerende verhalen kan ze ook interessante, zeer leesbare en waardevolle blogartikelen schrijven. Zeer punctueel en met een scherp oog. Als ze een tekst aanpakt, leest hij daarna als gewassen, gestreken en opgevouwen!” – Merijn Kegel, Webalist

“Caroline beoordeelt en verbetert onze conceptblogs en geeft creatieve inzichten. Wij zijn erg tevreden met haar ondersteuning en met name met haar flexibliteit om ons soms op het laatste moment te voorzien van input.””Rik Bijmholt, Founder Anderson MacGyver

Nieuwsgierig geworden?

Deel deze pagina