Cline Communicatie heeft twee boeken in de aanbieding: het rapport Nu Moet Je Toch Echt Iets Aan Je Website Doen en de Blogbijbel.
Rapport Nu Moet Je Toch Echt Iets Aan Je Website Doen
Ben je verantwoordelijk voor de communicatie van een adviesbureau met 5-70 mensen? Dan staat hier precies wat 303 andere bureaus met hun website doen op 175 punten en wat 61 van de verantwoordelijken van die websites daarover zeggen.
Hoe doen andere bureaus dat?
Nu moet je toch echt iets aan je website doen. Je kunt echt niet meer zonder communicatie online, maar waar begin je en hoe pak je dat aan? De logische eerste stap is kijken hoe anderen dat doen.
Nu moet je toch echt iets aan je website doen
Ruim een jaar heb ik gewerkt aan een onderzoek naar websites van adviesbureaus om dat vast te leggen in het rapport Nu Moet Je Toch Echt Iets Aan Je Website Doen. Nog nooit is er een onderzoek naar de websites van adviesbureaus geweest. Terwijl het juist voor adviesbureaus een uitdaging is om business to business complexe diensten online te verkopen die ook nog eens vertrouwen vergen.
Waarom is je online communicatie belangrijk?
Ik geloof in diversiteit van adviesbureaus die met hun adviezen de wereld beter maken. Je website is de etalage van je bureau. Wanneer je je bureau goed online presenteert, kunnen de opdrachtgevers die het best bij je bureau passen je vinden. Zorg dan ook dat ze op je website vinden wat ze zoeken; pas je website aan aan de bezoeker – en niet andersom. Je website moet in de eerste plaats gebruiksvriendelijk voor je doelgroep zijn. Vervolgens kun je hen uitnodigen om contact op te nemen voor een kennismaking, zodat je website daadwerkelijk je acquisitie ondersteunt. Ja, ook als je complexe diensten verkoopt die vertrouwen vergen. Juist dan.
Rapport
Maar het belangrijkste is dat je doet wat je je klanten adviseert: communiceren is essentieel in elk proces. Daarom heb ik 300 websites van adviesbureaus gemeten en 60 verantwoordelijken voor de communicatie online van hun bureau geïnterviewd in ruim een jaar tijd. Dat heb ik vastgelegd in een rapport met veel uitspraken, overzichten en tips.
Blogbijbel
Wil jij bloggen? Ontdek hoe makkelijk het is met de Blogbijbel. Nu met 67 extra pagina’s!
De Blogbijbel is toegankelijk en professioneel. Gebaseerd op wetenschappelijke inzichten om zakelijke blogteksten online toegankelijk te maken. Jij hebt continuïteit van artikelen, het hele jaar door. Dat betekent dus beter vindbaar en aantrekkelijker. Met authentieke content.
De Blogbijbel heeft meer dan 100 oefeningen waarmee je stapsgewijs leert bloggen. Energie, inspiratie en structuur, post na post.
“Kun jij geen tekstschrijversschool starten? Ik zie zoveel werk van tekstschrijvers en copywriters voorbij komen dat echt tenenkrommend slecht is. Niet commercieel en al helemaal niet gehoord van SEO. Vorige week liet een klant haar nieuwe websiteteksten zien. Die ze had laten opstellen door een zeer ervaren tekstschrijfster. Ik herkende mijn klant niet in de teksten, er zat geen logische opbouw in, het las niet lekker en totaal niet zoekmachine-geoptimaliseerd. Zo sneu.” – Willeke van den Heuvel van Willeke, ondernemerscoach & plannenmaker.
Het e-boek
De hardcopy is uitverkocht. Het e-boek is een epubbestand, dat op Android en i-apparaten te lezen is, maar ook gewoon op je computer, laptop, tablet, telefoon, e-reader en helemaal responsive. Het e-boek kost 9,95 euro inclusief btw. Bestel het bij mijn uitgever Eburon: https://eburon.nl/product/de_blogbijbel/
“Caroline vertelt gelukkig liever verhalen dan dat ze handboeken of naslagwerken schrijft en dus leest De Blogbijbel eerder als een verhaal.” – De vakwebsite De Blogtrommel
Al je vragen beantwoord
“De Blogbijbel arriveerde op vrijdag. Ik ben er gisteren in begonnen, geheel eigenzinnig, er voor de helft doorheen geakkerd en niet al doende via het maken van blogs. Zoals altijd, heb ik wel allerlei strepen gezet en aantekeningen gemaakt als variant op jouw schriften-voorliefde. En ja natuurlijk, ik zie het grote voordeel van jouw aanpak. Die zal ik ook dunnetjes oppakken. Maar ik kon gewoon de werkmap niet ongelezen laten liggen…
Gelukkig is niet alles nieuw voor me, maar de kaders waarlangs ik zou moeten denken, worden wel steeds helderder.
Afijn, ik dank je nogmaals voor je snelle actie en complimenteer je met je vlotte, prettig leesbare schrijfstijl!” – Marga Geus