Een oplossing die tot resultaat leidt – Arie deel 3

Ik weet het, je wilt graag zo snel mogelijk door naar jouw oplossing. Maar je doelgroep is nog niet zo ver. Not invented here is een menselijke reactie op alles wat iemand niet zelf verzonnen heeft. Hij kan het zelf wel, hij heeft jou helemaal niet nodig.

een oplossing die tot resultaat leidt

Accepteer dit. Blijf begrijpen. Ga met hem mee. Hoe gaat hij dat dan aanpakken? Je held heeft vaak al een cooncreet idee over hoe dat dan moet, zo’n probleem oplossen. Natuurlijk is dat niet zo effectief als jij het aanpakt en blijft het resultaat zwaar achter, maar daarvan is hij pas overtuigd als hij het eerst zelf heeft uitgeprobeerd. Neem in je verhaal je lezer dus mee in dat uitproberen.

Jij denkt dat je met een training van een dagdeel je medewerkers wel even veranderbereid maakt? Goed, laten we kijken hoe dat gaat. Beschrijf hoe dat in zijn werk gaat. Benoem het resultaat van die aanpak.

En dan pas vertel je hoe jij het zou doen. En welk resultaat dát heeft, liefst met casuïstiek bewijs van je klanten. Helemaal mooi als je een reactie of referentie van die klant kunt toevoegen. Benoem zoveel mogelijk gegevens van je klant: naam, functie, locatie, bedrijf, website en een foto. Dit maakt je referentie geloofwaardiger.

Kopieer dat van een openbare plaats als het LinkedInprofiel van je consultants of met expliciete toestemming uit een mail. Een link naar het betreffende LinkedInprofiel is helemaal mooi, want dit is lastig te vervalsen. Belangrijk in tijden van nepnieuws.

Geen referenties? Vraag erom. https://www.clinecommunicatie.nl/geloofwaardige-aanbeveling-of-wij-van-wc-eend/

Deel deze pagina

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.