Al je consultants zijn net even anders, met andere specialismen: je hebt meer diversiteit in huis dan je denkt. Maar hoe laat je die diversiteit op je website zien? Je wilt laten zien dat we mensen hebben die goed zijn in HRM, mensen die meer naar de strategie van de […]
Kennisbank
Je website kan je klant afschrikken. Of erger nog, de bezoeker van je website die jou helemaal nog niet kent, maar wel tot je doelgroep behoort. Als puber kreeg ik niet veel vrienden over de vloer. Want als iemand zich dan eens verwaardigde om de volle vijf kilometer van school […]
Je hebt je doelgroep gekozen en je snapt waarom je die doelgroep aanspreken moet. Want met een doelgroepanalyse heb je het verhaal van je doelgroep bepaald. Maar hoe spreek je ze dan aan? 5 concrete tips. 1. Spreek je doelgroep aan en zet ze in een lijstje Het helpt om […]
Uit mijn onderzoek blijkt dat de meeste adviesbureaus hun website richten op ‘iedereen met een KvK-nummer’. Wil je echter iets bereiken met je website? Kies je doelgroep. 1. Voor iedereen = voor niemand ‘Wij willen een aansprekende website met aansprekende teksten,’ beginnen veel klanten hun opdracht. ‘Wíé wil je dan […]
Als je een theorie uit wilt leggen, doe je dat het best aan de hand van een voorbeeld. Daarmee heb je twee verhalen die je door elkaar weeft. Hoe combineer je theorie en voorbeeld? Dit is Arie’s recept voor gevorderden, verdiep je daarom eerst in wat ik hiervoor over Arie […]
Veel beginnende bloggers aarzelen: Wat heb ik nou te vertellen? Wat kan ik nou nog toevoegen? Ik vertel toch niets nieuws? Het is toch al een keer gezegd? (leestijd 3 min.) Nou en? Ja. Alles is al een keer gezegd. Maar stel je voor dat niemand meer iets zou zeggen […]
Je wilt bezoekers vasthouden op je website, maar websitebezoekers zijn lastig te boeien. Wat zijn de oorzaken van wegklikken waar jij wat aan kunt doen op je website? Google Analytics vertelt je tot op de seconde hoe lang het duurt voor je websitebezoekers wegklikken. Als ze één minuut blijven op een […]
Is het noodzakelijk dat je mensen persoonlijk spreekt om vertrouwen op te bouwen? Voor veel adviesbureaus is dit reden om online maar niets te doen. Daarmee mis je kansen. Ontdek hier hoe jouw online en offline gedrag de optimale combinatie vormen om online vertrouwen op te bouwen. Leestijd 4 minuten […]
“Van alle trainingen verkopen we er maar twee of drie echt vaak. Hoe communiceren we daarover en wat moeten bezoekers dan op de site doen? En wat doen we met de andere trainingen?” vraagt een van de respondenten bij mijn onderzoek. Het doel is natuurlijk de training vol te krijgen […]
Hoe kan mijn opa (1898 – 1974) nou online vindbaar zijn? Vierenveertig jaar na zijn overlijden, krijgt mijn opa, Jan Pouwels, alsnog erkenning als belangrijke Nederlandse componist en organist. Aanleiding is een Wikipediabericht, waar de docent van Elisabeth Vercammen op stuitte toen hij een dichter zocht. Elisabeth studeerde orgel, en […]
Je wilt niet dat de juiste bezoekers meteen weer wegklikken als ze op je website komen, omdat het niet is wat ze zoeken. Hoe los je het dan op? Ik geef je 10 tips. Leestijd 6 minuten Het bouncepercentage geeft aan hoe relevant het is op welke manier en met […]
‘Was ik maar een groot bedrijf’, zegt iemand uit mijn onderzoek tegen me. ‘Grote bedrijven hebben een complete afdeling communicatie. Ik moet mijn marketing en communicatie in gestolen tijd doen.’ Een bedrijf zonder communicatieafdeling moet op kleine schaal content creëren. Een korte handleiding. Leestijd: 4 minuten Kleine schaal: authentieke persoonlijkheid […]
Heb jij haast, geen tijd en een to-dolijst van hier tot Tokio? Je doelgroep ook. En jij bepaalt of dat in je voordeel werkt, of in je nadeel. Want je kunt die haast van je doelgroep perfect gebruiken om je te onderscheiden van al die anderen. Daarom een kort artikel, […]
Een zakelijk boek schrijf je om bij te dragen aan je missie, net als alles wat je voor je bedrijf of organisatie doet. Copper8 wil met hun boek kennis delen over circulair inkopen en daarmee zichzelf misbaar maken. Het bedrijf heeft al een enorme reputatie in de wereld van circulariteit […]
“Elke dag dat ik langer wacht wordt de prestatiedruk groter. Ik heb het gevoel dat ik een bijzonder concept heb en dat ik dat ook nog eens snel in de markt moet zetten. Wat als ik het fout doe? Zet ik een ander niet op het spoor, iemand die het […]
‘Als ik je één tip mag geven voor online communicatie, dan is het consistentie’, zegt Willeke van den Heuvel van Mijn Gereedschapskist. Leestijd: 4 minuten ‘In al je communicatie, uitingen en gedrag. In bewoordingen, grafische vormgeving en personeel. In belettering, visitekaartjes en bedrijfsauto’s. Zorg dat de hele boodschap die je […]
‘The 7 Habits heeft veel fans. Maar dat zijn vaak individuele mensen die zichzelf verder willen ontwikkelen’, zegt Bas Siers, marketingmanager van FranklinCovey Benelux en sinds een begin 2015 mijn klant. ‘Die helpen wij ook, maar onze focus richt zich op maatwerk bij organisaties en teams, omdat wij daar het meeste […]
De CCO van MarketResponse vertelt “April 2015 lanceerden we het merk SAMR als samensmelting van MarketResponse en Smart Agent. Precies twee jaar later werd ik ziek, maar gelukkig ben ik weer up & running. Nu, vier jaar later, hebben we met SAMR ons ware noorden gevonden.” Ik spreek Willem Brethouwer, […]
Websites converteren niet? Denk je dat adviesbureaus niet zoveel hebben aan een website? Denk jij dat je website niets oplevert? Rik Bijmholt, mede-oprichter en directeur van Anderson MacGyver, heeft andere ervaringen. Leestijd 5 minuten Houd het simpel en actueel “Het is moeilijk om een dienst als de onze eenvoudig op te schrijven […]
Speciaal voor de perfectionisten adviseert Merijn Kegel, eigenaar van Webalist en Impakttribe, om zo snel mogelijk live te gaan met je website en niet te wachten tot alles perfect is. Kijktijd: 6,5 minuut Een gastblog in de vorm van een video. De tekst staat hieronder uitgeschreven. Leestijd 5 minuten Mijn […]