Artikelen voor je blog kun je afwisselen met interviews. Maar wie interview je dan voor je blog en waarover? Leestijd 2 minuten Een mogelijkheid om een nieuw gebied te verkennen is om deskundigen te interviewen. Kies bijvoorbeeld academici die onderzoek doen op jouw vakgebied. Of interview iemand met wie je […]
Kennisbank
“Zoek je een platform voor je expertise? Wij hebben 300.000 volgers!” stelt blogsite FrankWatching op zijn site. Waarom zou je gebruik maken van zo’n blogsite? Het lijkt zo aantrekkelijk: bloggen op een externe, goed bezochte website. FrankWatching, Multiraedt of LinkedIn. Ik geef je 7 redenen om het niet te doen […]
Ik had al geschreven dat een SEO-tekst niet bestaat. Maar het is nog veel erger. Er bestaan wél SEO-tekstschrijvers. Een SEO-tekstschrijver schrijft op basis van de allerbeste zoekwoorden een tekst op je website. Maar stemt ze die zoekwoorden ook heel goed af op jouw doelgroep? Gaat ze met jou een […]
Krijg jij alleen opdrachten van warme relaties? Geen wonder, want je website is niet vindbaar. Terwijl je opdrachtgevers (ja zeker, ook jouw opdrachtgevers) voor hun projecten (ja zeker, ook die complexe, multidisciplinaire projecten die jij graag doet en die veel vertrouwen van de opdrachtgever vergen) echt wel online zoeken. Dus […]
Je moet zichtbaar zijn waar je doelgroep zit en iedereen zit op social media. De truc is om ze van social media naar jouw website te halen. Als je blog op je website staat, hoe komt je doelgroep daar dan terecht? In het artikel over de beste plaats voor je […]
Hoe lang blogt jouw tekstschrijver al? Hebben de teksten het effect dat je wilt bereiken? En wat weet je tekstschrijver eigenlijk van jouw vakgebied? (Leestijd 4 minuten met onderaan 7 tips.) Bereid de keuze van je tekstschrijver goed voor. Ik geef je hier 7 tips. Als je een website gaat […]
‘Wij willen het bloggen uitbesteden aan tekstschrijvers. Hema doet het ook’, argumenteert de man aan de telefoon. ‘Waarom kun je niet gewoon even een paar blogjes voor ons schrijven?’ Ik vertik het. Ik ga niet voor jou bloggen en ik weiger om een beetje te googelen op een onderwerp en […]
Honderd keer gedeeld op LinkedIn, duizend contacten, tienduizend volgers. Je post geliked, trending artikelen geplaatst. Het lijkt aantrekkelijk en aanbieders spammen je er gek mee. Natuurlijk kun je heel veel likes krijgen met leuke raadsels en ontroerende verhalen. Maar wat levert dat je op? Zet LinkedIn liever in voor je […]
Je hebt mij niet nodig als je alleen blogt om bovenaan in de belangrijkste zoekmachine, namelijk Google, te komen. Je kunt schrijven voor de zoekmachine met de checklist van de overigens onvolprezen Yoast, en dan kom je vast hoger te staan. Zeker, ik heb Yoast op al mijn websites en […]
Al je consultants zijn net even anders, met andere specialismen: je hebt meer diversiteit in huis dan je denkt. Maar hoe laat je die diversiteit op je website zien? Je wilt laten zien dat we mensen hebben die goed zijn in HRM, mensen die meer naar de strategie van de […]
Je website kan je klant afschrikken. Of erger nog, de bezoeker van je website die jou helemaal nog niet kent, maar wel tot je doelgroep behoort. Als puber kreeg ik niet veel vrienden over de vloer. Want als iemand zich dan eens verwaardigde om de volle vijf kilometer van school […]
Je hebt je doelgroep gekozen en je snapt waarom je die doelgroep aanspreken moet. Want met een doelgroepanalyse heb je het verhaal van je doelgroep bepaald. Maar hoe spreek je ze dan aan? 5 concrete tips. 1. Spreek je doelgroep aan en zet ze in een lijstje Het helpt om […]
Uit mijn onderzoek blijkt dat de meeste adviesbureaus hun website richten op ‘iedereen’. Wil je echter iets bereiken met je website? Kies je doelgroep. Leestijd ruim 4 minuten 1. Voor iedereen = voor niemand ‘Wij willen een aansprekende website met aansprekende teksten,’ beginnen veel klanten hun opdracht. ‘Wíé wil je […]
Je wilt bezoekers vasthouden op je website, maar websitebezoekers zijn lastig te boeien. Wat zijn de oorzaken van wegklikken waar jij wat aan kunt doen op je website? Google Analytics vertelt je tot op de seconde hoe lang het duurt voor je websitebezoekers wegklikken. Als ze één minuut blijven op een […]
“Van alle trainingen verkopen we er maar twee of drie echt vaak. Hoe communiceren we daarover en wat moeten bezoekers dan op de site doen? En wat doen we met de andere trainingen?” vraagt een van de respondenten bij mijn onderzoek. Het doel is natuurlijk de training vol te krijgen […]
Hoe kan mijn opa (1898 – 1974) nou online vindbaar zijn? Vierenveertig jaar na zijn overlijden, krijgt mijn opa, Jan Pouwels, alsnog erkenning als belangrijke Nederlandse componist en organist. Aanleiding is een Wikipediabericht, waar de docent van Elisabeth Vercammen op stuitte toen hij een dichter zocht. Elisabeth studeerde orgel, en […]
‘Was ik maar een groot bedrijf’, zegt iemand uit mijn onderzoek tegen me. ‘Grote bedrijven hebben een complete afdeling communicatie. Ik moet mijn marketing en communicatie in gestolen tijd doen.’ Een bedrijf zonder communicatieafdeling moet op kleine schaal content creëren. Een korte handleiding. Leestijd: 4 minuten Kleine schaal: authentieke persoonlijkheid […]
Heb jij haast, geen tijd en een to-dolijst van hier tot Tokio? Je doelgroep ook. En jij bepaalt of dat in je voordeel werkt, of in je nadeel. Want je kunt die haast van je doelgroep perfect gebruiken om je te onderscheiden van al die anderen. Daarom een kort artikel, […]
Een zakelijk boek schrijf je om bij te dragen aan je missie, net als alles wat je voor je bedrijf of organisatie doet. Copper8 wil met hun boek kennis delen over circulair inkopen en daarmee zichzelf misbaar maken. Het bedrijf heeft al een enorme reputatie in de wereld van circulariteit […]
“Elke dag dat ik langer wacht wordt de prestatiedruk groter. Ik heb het gevoel dat ik een bijzonder concept heb en dat ik dat ook nog eens snel in de markt moet zetten. Wat als ik het fout doe? Zet ik een ander niet op het spoor, iemand die het […]
‘Als ik je één tip mag geven voor online communicatie, dan is het consistentie’, zegt Willeke van den Heuvel van Mijn Gereedschapskist. Leestijd: 4 minuten ‘In al je communicatie, uitingen en gedrag. In bewoordingen, grafische vormgeving en personeel. In belettering, visitekaartjes en bedrijfsauto’s. Zorg dat de hele boodschap die je […]
‘The 7 Habits heeft veel fans. Maar dat zijn vaak individuele mensen die zichzelf verder willen ontwikkelen’, zegt Bas Siers, marketingmanager van FranklinCovey Benelux en sinds een begin 2015 mijn klant. ‘Die helpen wij ook, maar onze focus richt zich op maatwerk bij organisaties en teams, omdat wij daar het meeste […]
De CCO van MarketResponse vertelt “April 2015 lanceerden we het merk SAMR als samensmelting van MarketResponse en Smart Agent. Precies twee jaar later werd ik ziek, maar gelukkig ben ik weer up & running. Nu, vier jaar later, hebben we met SAMR ons ware noorden gevonden.” Ik spreek Willem Brethouwer, […]
Websites converteren niet? Denk je dat adviesbureaus niet zoveel hebben aan een website? Denk jij dat je website niets oplevert? Rik Bijmholt, mede-oprichter en directeur van Anderson MacGyver, heeft andere ervaringen. Leestijd 5 minuten Houd het simpel en actueel “Het is moeilijk om een dienst als de onze eenvoudig op te schrijven […]
Speciaal voor de perfectionisten adviseert Merijn Kegel, eigenaar van Webalist en Impakttribe, om zo snel mogelijk live te gaan met je website en niet te wachten tot alles perfect is. Kijktijd: 6,5 minuut Een gastblog in de vorm van een video. De tekst staat hieronder uitgeschreven. Leestijd 5 minuten Mijn […]